עודכן לאחרונה 01/02/23

אז מה זה בעצם זה מאגר הפרות אקדמיות?

מכירים את זה שיש את המרצה בחוג שלא משנה מה תמיד מחזיר מבחנים באיחור? אז מה שבדרך כלל היינו עושים זה מגלים שהמבחן עדיין לא הוחזר ומתלוננים עליו לראש שיחייב אותו להחזיר את המבחנים בהקדם. אבל ההפרה למעשה כבר בוצעה והסטודנטים נפגעו מכל זה. 

בזכות המנגנונים השונים שהמאגר הזה יאפשר נוכל למנוע את ההפרות העתידיות שיקרו עוד לפני שהסטודנטים נפגעים, נדע לאתר הפרות אקדמיות ולפעול בשלושת הרבדים (חוג, פקולטה, רקטור) כדי לטפל בבעיות שעלו וגם לפתור בעיות מגמתיות בכלל הפקולטה או החוג.

מטרת המאגר הפרות היא כמתבקש לאגד את כל ההפרות האקדמיות למקום אחד.
וזאת כדי לייצר שלושה מנגנונים שחסרים לנו באוניברסיטה:

1. מנגון פיקוח – לדעת אילו הפרות קורות, מתי הן קורות, באילו חוגים,  מי המרצים, באיזה תחומים וכו.
2. מנגנון אכיפה – להשתמש במידע הזה כדי לייצר שינוי בתפיסת המערכת, לדרוש מניעה של הפרה עתידית, להעלות מרצים בעייתים לתהליכים משמעתיים וכו.
3. מנגנון הרתעה – יצירת כח של האגודה כדי להתמודד עם הפרות עתידיות על ידי להראות לאוניברסיטה שאנחנו יודעים מה קורה ואנחנו מטפלים בזה בצורה הולמת, שלא יחליקו על הפרה אפילו הקטנה שבקטנות.

אז איך אתם יכולים לקחת חלק בפרויקט?

1. למלא את ההפרות בטופס הבא - https://forms.gle/5qNE4BTeBrPT27Ky9
2. להפיץ את הטופס לסטודנטים שחווים הפרה ולהסביר להם את החשיבות שלו
3. בסוף כל סמסטר יוצג לכם ניתוח של ההפרות אצלכם בחוג, בפקולטה וברקטור. ככל שיותר סטודנטים יהיו מודעים אליו.


את הטופס לוקח פחות מ3 דקות למלא והוא מאוד פשוט, אין צורך למלא יותר מדי את הפירוט של ההפרה עצמה כי בתוך הטופס תצטרכו לסמן את כל הרובריקות הרלוונטיות שיעזרו לכולנו לטפל במקרה. אם לא ימולאו מספיק הפרות מהחוג שלכם, היכולת של המאגר הזה לעזור לכם לפעול תיהיה מאוד מצומצמת על כן חשוב לשים על זה דגש לאורך כל השנה.